STEINKJERMILA

Vis kart

Søndag 30. mai 2021 arrangerer vi Steinkjermila- et mosjonsløp i flotte omgivelser midt i hjertet av Steinkjer. Steinkjermila vil bestå av to distanser- 5 km og 10 km. Du velger om du vil delta med eller uten tidtaking. Steinkjermila passer perfekt for både de som elsker å gå tur, de som vil ta en rolig joggetur sammen med  vennegjengen eller kollegaene, og for de som elsker å konkurrere eller slå egne rekorder.

Distanser og klasser:
5 km Trimklasse- uten tidtaking
10 km Trimklasse- uten tidtaking
5 km Konkurranseklasse- med tidtaking
10 km Konkurranseklasse- med tidtaking

(For å delta i Steinkjermila må man være 15 år eller eldre).

Påmeldingen åpner 7. april kl 10.00! Meld deg på her
Deltakeravgift 5 km: 130 kr
Deltakeravgift 10 km: 160 kr

Bedriftspåmelding (minimum 10 ansatte)-  åpner 7. april kl 10.00! Registrer bedriften din her

Ønsker Bedriften eller Bedriftsidrettslaget å betale deltakeravgiften for sine ansatte tilbyr vi egen bedriftspåmelding med 20 % rabatt på deltakeravgiften uansett distanse, med eller uten tidtaing. For å benytte seg av denne må minimum 10 ansatte delta i Steinkjermila. Bedriften registrerer seg som bruker og får tilsendt egen BEDRIFTSKODE som de ansatte bruker når de melder seg på. Faktura vil bli sendt til bedriften eller bedriftsidrettslaget i etterkant av arrangementet.

Smittevern:
Det vil være stort fokus på smittevern under arrangementet. Hvis nasjonale og kommunale retningslinjer tilsier at vi ikke får lov til å arrangere Steinkjermila på oppsatt dato blir arrangementet utsatt til høsten.

Premiering:
Alle som deltar er med i trekkingen av flotte premier. Mer info om premiene kommer!

Våre samarbeidspartnere:

Trønder-Avisa, Steinkjer FargesenterIntersport SteinkjerTrønder Service og Boli. Vi takker dere for støtten!

Løypeprofil og beskrivelse:

Distanser: 5 km= 1 runde, 10 km= 2 runder
Løypa starter i Rismelen Aktivitetspark og går på gang- og sykkelvei langs Steinkjerelva og videre under Håkkådalsbrua, opp bakken etter undergangen, ta av til høyre og inn på grusveien og fortsette videre ned på gang- og sykkelveien som tar deg over Håkkådalsbrua. Sving av til høyre og følger stien under brua, fortsette på stien  bortover langs elva. Her fortsetter du over trebrua og videre langs elva, og følger stien inn på Holmen. Turen går deretter under Steinkjerbrua over trebrua og nedover lags elva mot Bystranda. Her forsetter man forbi bystranda og under Sneppenbrua og videre forbi Dampsaga Bad & Gym. Følg den flotte promenaden forbi Fylkes hus, aktivitetsparken og  Beredskapshuset. Fortsett bortover og ta inn til høyre på den tredje gata som heter Tømmermannsgata. Her bruker du gang- og sykkelveien på venstre side til du kommer til Jæktskippergata. Her skal du krysse Tømmermannsgata og fortsette bortover Jæktskippergata på gang- og sykkelveien. Her krysser du også over Jæktsmedgata og Seilmakergata. Hold til høyre på gang- og sykkelveien og fortsett forbi Fylkets Hus og deretter tilbake på elvepromenaden forbi Dampsaga Bad & Gym, under Sneppenbrua, forbi Bystranda og videre opp langs elva. Fortsett rett fram under Steinkjerbrua og deretter ta en bratt sving opp til venstre slik at du kommer deg oppå Steinkjerbrua på venstre side. Her fortsetter du videre over brua, følg gang- og sykkelvei forbi torget og oppover Elvegata og inn til Rismelen.

Startsted og målgang kan bli endret da de holder på å bygge på torget og i Rismelen. Mer info kommer om dette!

For spørsmål ta kontakt med: ragnhilddullum.knudsen@bedriftsidretten.no